Thursday 10 January 2013

mungkin...

ayat ape yang sesuai nak sambung selepas MUNGKIN???
macam2 ayat yang kita boleh MATCH dgn tajuk aku hari ni
mungkin AKU bajet hot
mungkin AKU perasan
mungkin AKUcemburu
mungkin AKU jiwang
tapi.... tajuk aku tak ada kaitan dengan sesiapa
bukan niat nak mencarut
bukan niat nak meminta belas
apatah lagi nak membangga diri
jadi...sila pastikan stereng kereta anda dlm keadaan yg betul sebelum membelok ke sekeloh tajam supaya perjalanan kita selamat...IN SHA ALLAH...huhuhu... ^,^
aku saje je nak stretching jari aku kat sini sebab tiba-tiba pulak nak buat hal kat sini
nak feeling2 sikit sebab selalunya aku akan feeling dekat FACEBOOK pada waktu 12 tengah malam ke atas "ala-ala cinderella" gitu tapi aku dah jarang dah nak buat status jiwang2 kat situ  sebab jap ag ada yang MENYAMPAH pulak kan...walaupun ramai yang LIKE (bbblllwuueeeerrrkkk...muntah hijau)
so, kalau aku nak jiwang pun aku guna satu perkataan je macam tajuk aku hari ni
MUNGKIN...amacam...cool tak??? (tetiba)
kembali kepada tajuk kita tadi (tajuk aku)  apa yang aku nak cerita pasal MUNGKIN ni ye???
dah lama aku pendam perasaan ni...ceeewahhh...tak de lah...baru sat2 je aku terfeeling 
Dalam hidup kita ni ada banyak kejadian, ada banyak kekeliruan dan ada banyak perkara yang menjadi persoalan kepada kita sehingga kejadian, kekeliruan dan persoalan itu membawa kita kepada kemungkinan yang merubah persepsi, cara dan hidup kita. betul tak? percaya tak?...kalau tak percaya terpulang. tak ade masalah (bak kata kawan aku...hihihihi)
bila aku tengok orang disekililing aku, sikap mereka terhadap aku, percakapan mereka dan sebagainya memberikan aku pelbagai persoalan yang tak mampu aku jawab walaupun dengan bantuan pak cik GOOGLE. aku selalu fikir mungkin aku ada silap kat mana-mana kot, mungkin aku ni cakap kasar sangat, mungkin aku ni terlebih dalam bergurau, mungkin aku ni selalu sangat tak puas hati, mungkin aku banyak sangat komplen...dalam banyak2 kemungkinan yang menjadi persoalan aku mesti ada yang betul disitu. cuma aku yang tidak dapat kesan semua tu.
mungkin banyak salah dan silap aku yang aku sendiri tak tahu. adakalanya aku terlanjur dalam berkata, tersilap dalam perbuatan, tersalah dalam melakukan apa2 saja...tapi aku juga manusia biasa yang tak mungkin dapat bebas dari melakukan kesilapan walaupun berkali-kali aku cuba mengelak agar tiada siapa pun yang terluka...tapi aku tak mampu...(maafkan aku pada siapa yang terluka kerana aku)
isk---isk---isk--- (sambil lap air mata huhuhu)
adakalanya dalam sehari kita kena bermuhasabah diri (bukan bermunasabah diri ye) supaya kita dapat menilai dimana yang kurang dan dimana yang terlebihnya kita supaya orang disekeliling kita terjaga perasaannya...ni peringatan untuk diri aku sendiri...:P
kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi...!!!!

No comments:

Post a Comment