Friday 14 December 2012

aku bukan insan sempurna

jika kesempurnaan yang kalian cari
aku bukan orangnya
aku manusia yang penuh salah dan silap
kerana aku bukan insan sempurna
bukan aku tak berusaha untuk menjadi
insan yang sempurna
tapi setiap orang punya cara yang berbeza
dan adakalanya
kita gagal dalam usaha menjadi insan yang sempurna
di mata semua...
tak semua yang kita lakukan
bisa membahagiakan semua
memang...
ketidaksempurnaan itu bisa membuatkan orang
memandang kita dengan beribu tafsiran dimata
berjuta persepsi yang bisa mengguris jiwa
namun...kalian seharusnya tahu
bahawa aku bukan insan sempurna
aku juga ingin menjadi seperti kalian
tapi...jika itu yang berlaku
aku bukan lagi menjadi diriku
aku akan menjadi klon kalian
aku tahu...
ada sesuatu yang aku lakukan telah membuatkan kalian
terluka, terkedu, terguris
aku mohon sejuta kemaafan 
mungkin aku lakukan
tanpa aku sedar...
aku bukan insan sempurna
dan tak mampu untuk menjadi sempurna di mata kalian

No comments:

Post a Comment